Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Kalkon eller korv

Av Helen Jonassen - 26 februari 2016 23:53

Var ju på gyn härom dan. Absolut det värsta jag vet. Går hellre och lagar hål hos tandläkaren tio ggr på raken! Men det va bara att pallra sig dit, ett nödvändigt måste ibland. När jag äntligen så smidigt och glamoröst som möjligt kommit upp i stol-sängen så är det samma visa varje gång. Lägger mig för långt upp. Så, lite längre ner tack. Lite till, liiiite längre till. Känns som jag ska ramla ner i golvet när hon är nöjd. Och så ska man slappna av oxå! Jo tack. När man ligger där uppfläkt som sesam öppna dig, uppbänd med ett kallt, hårt och kantigt skohorn som får mig att känna att all knipövning nu är förgäves. Suck. Tänker på mr Bean i en film då han har världens största kalkon framför sig. Efter mkt möda med henne tappar han sin klocka inne i hennes gynställning. Slutar med att han kör in hela huvudet. Måtte min dr down there inte behöva gå så långt. Denna situation som jag nu låg i fick mig att undra om det inte är lättare att va man vid ett sånt här tillfälle? Där behövs inga cirkuskonster för att kravla upp i en konstig möbel, utan på ståendes fot kan bara dra fram korven, lägga den på en bricka och servera. Klart! Dock undrar jag hur doktorn gör? Låter han korven ligga kvar på sitt fat medans han tittar på den? Eller tar han den varsamt i handen som en liten kattunge och undersöker? Vad händer om kattungen just då växer lite väl snabbt? Nja, det är nog inte lättare för en karl trots allt. Men varför väljer man detta yrke i huvudtaget?  Kan förstå en polis spänning att jaga tjuvar, en fröken som älskar barn el en reseledare som vill se världen. Men gynekolog? Vad är det som lockar? Visst, en mus är väl mer vältrimmad än den andra, den tredje mindre Abbas doftande än den fjärde. Sen då?  Kul att va gift med en gynekolog. Måste va lika intressant för en sån att komma hem till kvinnans härlighet som för en kock att komma hem till väntande kastruller....Besöket gick iallafall bra och jag såg ut som jag skulle i min privata del. Men jäkligt skönt att hoppa ner från stolen och veta att nu är det ett tag tills nästa ggn. Satt ett par i väntrummet och väntade. Hoppas nån av dom bjöd på nåt extra som dr kanske kunde prata om hemma när dagens arbetserfarenheter utbyttes

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen Jonassen - 30 mars 2016 23:31


Dags att packa väskan igen efter en toppenvecka i gamla hemstaden Norrköping. Inte lika kul att packa den nu som när man skulle hit. Dels för att spänning och förväntan är borta men oxå för att det alltid lite mer att packa ner när man ska hem som ge...

Av Helen Jonassen - 19 mars 2016 20:09

Idag kom dagen som vi planerat ett tag men ändå såå jobbig. Min prins, min stora kärlek åkte till Marrocko tidigt i morse. Unnar verkligen honom att träffa sin familj igen efter så lång tid. Bröder, systrar, sin pappa och syskonbarn han ens inte sett...

Av Helen Jonassen - 12 mars 2016 07:18


När jag ändå bjuder på hur sjuk jag är så kan jag nu också ta er tillbaka till i julas. Älskar julen och det var dax att klä granen ( ca en månad före jul ) Fram med den inplastade plastgranen, kulor, glitter och glamour. Är så taggad när jag inte hi...

Av Helen Jonassen - 12 mars 2016 06:22


För några år sen när jag blev sjuk i själ och sinne så fick jag problem med minnet. En av anledningarna till att jag är sjukskriven. Pluggar man och jobbar inom vården så är det nog ganska bra om man har någorlunda koll på minnet. Att glömma någon oc...

Av Helen Jonassen - 11 mars 2016 01:47


På lördag om en vecka åker min prins till Marrocko. Och av ett par anledningar så är ingen returbiljett bokad än. Alltså hur länge han blir borta vet vi inte. En anledning är att han inte varit hemma på 8 år! Inte träffat sin familj på så länge. Han ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards